utställning i häverö

utställningen i österbybruk gick ganska så bra.
sen så var jag och emma på utställning i häverö idag. för emma och tudde gick det toppen! Tudde vart BIR och sen i grupp finalen åkte han ut pga en löptik, som störde koncentrationen för tudde.
För dora gick det inte så bra tråkigt nog =(
Mallig som man är så gick det bra för min lilla Gizmo! Han vart BIR och sen i gruppfinalen kom han 2:a. Dommaren kaj gänger som är en känd uppfödare av papillon var dommare. Han tyckte gizmo va jätte fin! men att jag gick alldeles för snabbt, därför denna 2:a, man jag är jätte nöjd!
kritiken som gizmo fick:
 utmärkt hane av utmärkt modell. vackert maskulimt huvud. välfyllt nosparti, välboma öronmed vackra fransar, mycket tilltalande toplinje. väl anastt och korr buren svans. tillräckligt vinklad fram.  behöver djupna i bröstkorgen. goda vinklar bak. rör sig med bra stil från sidan. stabilt fram. något trångt bak. fin päls. väl presenterad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0