Russkiy Toy


Har funderat och funderat, vill verkligen ha en till hund! Har verkligen fallt för rasen russkiy toy. Rasen Russkiy Toy har sitt ursprung i Ryssland. Den är godkänd i SKK och FCI sedan några år tillbaka och det finns runt 200 registrerade individer av rasen i Sverige idag. Rasen är i sin storlek liten med dess för- och nackdelar(runt 2kg dvs i storlek som en chihuahua eller pomeranian men med en kroppsform, rörlighet och temprament mer som en papillion även om inte någon av ovanstående raser går att jämföra med rasen). Har långa smala ben och liten kropp!
För söta hundar alltså! Men kan inte skaffa en till ännu. Min lilla Gizmo måste jag först och främt få lydig, visserligen är han redan det... Men känner ändå att jag ska vänta nått år eller halvår innan jag skaffar en till.



Så jävla söta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0