utställning


jaha, då var vi på utställning i sollentuna idag... jag och Emma, och vovvarna så klart, för det var ju dom vi ställde ut. Jag började morgonen med att gå upp 04.45, skulle duscha Gizmo, föna, klippa klor borsta ja allt sånt. Vilket tar lång tid, över 1 timme. Man får räkna nästen med 2 timmar, för den lilla hunden. Var sen som vanligt så jag ställde min kärra vid stoppet, sen tog vi emmas bil... Emma skulle först in, Dora var nervös.. Gick inget vidare för emma. Vilket var jätte synd!
Gizmos tur... Vilket gick bra, som vanligt =) Vann i sin klass vart BIR- bäst i ras sen gick han vidare till finalen bland alla sällskapshundar grupp 9 som det är. Där vart han plaserad som 4 finaste hund. Vilket är jätte kul, att det går så bra. Trode inte det, eftersom han är så pass mager.. Men fan vad kul =)
Mitt i allt så börjar 2 hundar att slåss inne i en bur, ägaren får inte riktigt upp buren då dom bråkar så.. väl när hon fått upp buren så har dom fått ett regält grepp om halsen på varandra. Efter mycket slitande och dragande fick dom isär hundarna. En människa blir så chockad att hon svimmar eller nått. ramlar ner på marken och bara skakar. Medans allt det är så får ägaren en regäl utskällning av en gammal tjärring! Löjligt enligt mej, jag menar i stället för att bli förbannad på ägaren så kunde tjärringen ha hjälpt till. Hundslags målet var ju inte ens planerat. Dom satt i en bur och plöttligt hände det. Blod överallt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0