utställnin i sönadgs



I söndags var jag Emma Göran & Marie på utställning i täby, skavlöten. Emma ställde sin Dora, vilket inte gick så jätte bra, dora vart rädd och morrade till och ville inte stå still när han skulle kolla på tänderna. Jätte synd att Dora trasslade! Hon är en sån fin chihuahua!
Emma ställde även Göran & Maries hundar Tjabo Gizmos morfar, och Tudde Newfoundland, otroligt stor och fin hund!
Tjabo kom på andra plats, den andra papillonen hade mer päls, inte konstigt med tanke på att Tjabo är gammal!
Tudde kammade hem BIR i sin klass och sen i finalen kom han 3:a. Jätte kul att det gick så bra För honom och Emma. Göran ställde Jet en newfoundland, vilket han oxå kamade hem BIR.
Jag och Göran hade tänkt att kamma hem första pris i finalen, men tråkigt nog vart vi inte utplockade!
Aja... Emma och jag laddar nu upp inför utställningen på lördag den 27 sep, som äger rum i Rimbo.

      Kritiken vi fick:

8,5 mån hane av utmärkt typ och huvud.
Vacker maskulint huvud, korrekt bett.
Mörka ögon, bra öron bra hals och rygg.
Något djup hals. Välansat och buren svans,
normala vinklar fram och bak. Mycket bra
päls. Behöver utvecklas mer i kroppen,
rör sig med stil och sunda rörelser.
Trevligt temprament

HP-  hederspris
BIR- Bäst i ras

Jätte kul att det går så bra för Black Baloo`s Milton Gizmo =)

Kommentarer
Postat av: Anonym

ioå

2008-09-22 @ 16:56:47
Postat av: Helena

hej! jag såg att jag har nsätan ingen keratinvax remover kvar hemma och jag har absolut inga pengar så jag kan inte köpa nytt nu heller! vet inte riktigt hur vi ska lösa det.. :/ har inga pengar på mobilen så jag skrev här iställe.

2008-09-23 @ 12:31:33
Postat av: Bosse

Ja ska hämta han i veckan! ska du med??? skulle va kul, sen åka med den til morsan.. hör av dig omgående

2008-09-23 @ 12:41:05
URL: http://miamango.blogg.se/
Postat av: Monia

Grattis till uställnings resultatet.

Han är en fin liten kille Gizmo.

Lycka till framöver

Vänliga hälsningar

Monia

2008-09-24 @ 23:17:28
URL: http://www.whispering-valley.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0