ny badad



Gizmo är precis ny badad  och fin. Ska klippa hans klor och borsta hans päls innan våra bästa år som börjar kl 12.50.
Idag så blir det att jobba. Ska gå en lång promenad innan jag åker sen. Gizmo ska vara hos morsan madans jag jobbar. Jobbar 5.5 timme så han skulle väll kunna klara sej själv men jag tyckar han är lite liten ännu för det.

Igår ringde dom från jobbet som jag var på interljuv på för nån vecka sen. Fick tjänsten så jag börjar på torsdag 9-13. Ska bli skit kul! Funderar på att ta tjänst ledigt från hemtjänsten nu när jag har fåtte det här, blir lite mycket annars! Är värkligen överlycklig =)

Tog kort på Gizmos mage efter duchen så ni får se hur det ser ut, han är då helt nu duchad

   

vet någon hur man får bort det gula från pälsen, är jätte tacksam för svar!

Kommentarer
Postat av: helena

Jag hörde de från emma! asså det händer att dom låssnar, jag har oxå tappat 2-3 st och de kan va att man har duschat för varmt så dom mjuknar till o då dras det lite mer o mer. eller att man haft inpackning på för ofta o samma där så mjuknar det. Och sen kan det bero på vilket hår de sitter på oxå om det sitter länge eller om det "halkar av"

2008-09-03 @ 17:09:05
Postat av: Kajsa&Figaro

Hej,jag brukar tväta min pojke efter varje promenad,ljumet vattnet och lite baby schampo,torka inte ut tasanna och är mild för huden.

Som om du klipper av det gula pälsen,och börja skölja honom på magen efter varje promenad,eller när han har kissad så att det syns-skölj.

Jag lärde min redan från valptiden,nu är han 6 åroch ibland strejkar han,men det är jag som bestämmer;)och so är det skönt att ligga tillsamans på sofan :)))

Lycka till

2008-09-18 @ 17:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0