stormen



Vad mycket snö det kom i går när jag jobbade! Hade sån otur så jag skulle bege mej ut till vätö. I stormen. Dom ringde från trygghetsjouren och medelade att det var klass 2 varning? vad nu det är... Och att man kunde få låna räddningstjänstens foron om jag skulle få problem ute på lands byggden.
Bil färden gick bra men väldigt långsamt, eftersom jag inte såg ett dugg! var helt vitt och grått överallt. Fullt med snö averallt. Väg pinnar fanns det men inga reflexer... Fan vad förbannad man blir på vägverket att man inte ens har råd att sätta reflexer på väg pinnarna! På en väg fanns det inga pinnar alls. Så jag såg knappt vart jag åkte fick gixxa mej fram. Mitt upp i allt så kommer det en jäkla plog bil som har panik, blinkar och står i bakom mej. Så jag fick helt enkelt veja och köra på sidan, men tro inte att han ploga... Nej då han åker med plogen uppe. Jag var så irreterad! När jag sen kom in till norrtälje då var klockan 23.15 och jag slutar 22.40. Hade en kvar. Så jag tänkte att det är lika bra att köra in på gården så skulle jag slippa gå i stormen. Men då var det en jätte hög snö vall på gården som jag inte såg. Så jag körde rätt in i den. För kul alltså. Jag kom knappt ut ur bil dörren.  Fick ringa efter hjälp. Alla hade slutat men som tur var så var det en som var kvar i stan. Men på våra bilar vi åker med så finns det så givet vis ingen drag krok på... Så räddnings tjänsten kom och drog lås mej. För kul! Så igår jobbade jag till klockan var närmare 1 innan jag åkte hem. Kolockan var 2 innan jag ens var hemma. Och då var jag jätte blöt!

Idag så har jag skåttat snö, efetrsom nån hade plogat in hela bilen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0