Gizmo vart BIR

image36
Idag så var jag och Emma på hundutställning i hävrödal med våra hundar, jag med Gizmo och Emma med sin Tjabo, Gizmos morfar. Det belv en rätt tidig morgon, men skönt att komma upp. Men gud va kul, äntligen så har vi varit där och det var jätte kul att få ställa Gizmo. Allt gick jätte bra! Tråkigt nog så tyckte jag att dommaren var en hel del vimsig när hon bedömde hundrar.. men men... för mig och Gizmo gick det jätte bra iaf! han vart bästa papillon valpen "BIR". Gizmo fick inte tävla emot sin morfar, utan det får han göra när han blir lite större. Men vi gick iaf vidare till finalen bland valpar 4-6 månader och där efter det så vann han inget mera... Men huvudsaken var ju att han vann över dom andra papillon valparna, det var jätte kul! För Emma gick det oxå väldigt bra!


Dommarens kritit
maskulim hane, vackert huvud. önskas något kortare nosparti, valpbett, vacker hals, välvinklad fram, korekta framben, me välansatt svans. välvinklad bak, rör sig fumligt. Mycket trevligt temprament!
HP, BIR

Kommentarer
Postat av: Emma

Grattis! :D Ni var jätteduktiga!!

2008-06-02 @ 13:47:06
URL: http://gull3t.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0