söta Gizmo



Har inte gjort så mycket idag, började som vanligt morgonen med en lååång promenad. Stötte på en tant som väntade på glassbilen, hon tyckte att Gizmo va jätte söt och fin. när vi kom ner till vattnet så kom ett gäng med små ungar som ville klappa och kela lite me han, då mös han riktigt. =) På hemvägen så mötte vi en jätte tjock golden.. Mycket nosande i backen, och ireterad vart jag på att han ska stanna hela tiden.. Har ju dock aldrig gått den svängen så det var ju kansek inte så konstgt! 


Eftersom att det är sista gången i morgon på hundkursen  så har det varit mycket träning idag oxå för våran del. Har blandannat tränat på:

- Sitt, och sitt stanna kvar.
- Ligg, och ligg till sitt.
- HIT

sedan så har vi förstås tränat på att stå. Så som han ska ställas när vi ska på utställning. Har visat tänderna och sedan har jag klippt klorna på honom. Borsta igenom pälsen in sväng. Hittade några fästingar också när jag gick igenom pälsen. 


Vi får hoppas att Emma kommer över ikväll här. Hade tänkt att vi skulle boka lite utställningar tillsammans. Vi har tänkt att gå på skavlötens utställning i sommar, tror att den är någon gång i augusti. men vi får se va vi bokar in oss på för något. Aja nu så tänker jag och Gizmo kolla lite på film.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0