hem till Emma


Gud va det var länge sedan som man att och skerv blogg! evigheter sen.
Gizmo mår toppen bra, busar och är vild som vanligt=)
Går fortfarande på valpkursen, har bara 2 gånger kvar nu. Han har lärt
sig en massa olika saker, nu kan han sitt, han kan gå fint i kopplet. Ligg
håller vi på att öva in, kan men ändå inte på komsnado, man får ta en go bit
och säga ligg och dra ner handen mellan frambenen och ner på marken, då
lägger han sej ner. Är så himla kul när det går framåt, och vi lär oss nya
spännande saker!


Saker som vi måste öva på:

* Sitt, stanna kvar.
* Ligg
* Från sittande till liggande, till sittande.
* Hit, han ska komma direkt till mig när jag ropar hit
*
Lägga fram massa talrikar med en massa go bitar på, och han ska inte ta utan att jag säger till!

                                
                                Gick ner till sjön och badade lite.
                               
                                senare på kvällen åkte jag och Gizmo till Emma, vi gick en kort promenad.
                                sen vart det lek och bus med Dora, Linus och en annan papillonvalp, Gizmos
                                bror, så himla söta =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0