kissig päls


                                       sägs att det spökar i det här huset

Blir så trött på att aldrig få bort pinket under Gizmos mage. Alltså han springer runt och skvätter tipp som tätt när vi är ute och går, klart magen / pälsen blir gul. Men problemet är det att det inte går att få bort! Spelar ingen roll om jag har duchat honom, det går inte bort, är ljus gult ändå. Har någon nått bra tips så jag får bort det? Nu är det snart utställnings period för vår del, kan vara bra om vi har fått bort det innan!

Kanon förkyld som jag är, ringde jag och sjuk anmälde mig idag. Uch tycker att det är så jobbigt att prata med min chef när man inte känner sej bra! Är som att man inte får vara dålig för han, får lixom den tonen och känslan när man ringer... Jobbigt!

Idag var det tänkt att jag och Emma skulle in till stan och träna hundarna, inför utställningen. Att det är massa folk runt omkring.. Men jag orkar inte det, så det blir bara en promenad hemma med henne och Dora

Kommentarer
Postat av: Monica

Hej!

Det enda som gäller mot hanhundars kisspälsar under magen är att tvätta hunden med hundschampo. Det är en nackdel med hanhundar, men försök att reglera kissandet, låt honom inte skvätta överallt, för det behöver han inte. Innan man skall på utställning så brukar man bada upp hunden,tex dagen innan (eller om man hinner samma morgon),så då är han som finast på utställningsdagen när du skall visa upp honom för domaren. Lycka Till!

2008-08-28 @ 08:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0