kunde inte sova



Nu var det länge sen som jag skrev. Har varit så himla trött och inte haft någon ork att göra någonting alls! Har läst alla era inlägg angående min förlängning. Tack för alla tips som jag fått =) Är glad för att nån bryr sej iaf! Jag har läst runt lite på olika sidor hur man får ur förlängningen själv. Så jag tänkte att jag skulle testa det. Har stått bland annat att man kan ta vanlig olja, aciton, balsam mm... Men jag gick in på en sida som heter www.rapunzelofsweden.com beställde både remover olja och remover keratinvax här är länkarna

http://www.rapunzelofsweden.com/1/sv/tillbehoer/remover-keratinvax-.php

http://www.rapunzelofsweden.com/1/sv/tillbehoer/remover-liquid-gold.php

Fick hem produkterna idag. Så jag testade att ta ur det själv. Det gick jätte bra! Föredrog oljan, det andra var som aciton, som man tar bort nagelack, håret vart konstigt känndes nästan som aluminium.  Hela jag var full av olja när jag höll på.
Jag gjorde så här:
började med att ducha i varm duch och ett regält lager med balsam, det fick sitta i ett tag i håret innan jag sköljde ut det. Fönade håret så det vart tort, sen testade jag om det skulle gå. Började med oljan duttade på lite olja på en slinga klämde lite på vaxet, och sen efter ca 1 minut så höll jag i mitt eget hår och drog försiktigt ur slingan med keratinvaxet på. Var alltså allt som åkte av. Inget vax kvar i mitt hår. Vad skönt tänkte jag, behöver jag kanske inte åka till en frisör. Testade den andra produkten om den skulle vara lika enkel som oljan. Det hade sån konsistens som aciton, håret känndes nästan som aluminium när jag häll på. Men det gick oxå jätte bra, inget vax kvar i håret. Men eftersom håret vart kontigt så föredrog jag oljan. Det här mina vänner tog tid. Höll på i flera timmar, trött i både ben och armar så var jag äntligen klar efter drygt 3,5 timmar. Klippte av 2 slingor som satt som berg. Tovorna i håret var lätta att få ur så jag hade hela håret fullt av olja. Mycket av mitt egna hår följde oxå med när jag höll på. Men det gjorde inte ont som jag hade anat innan. Och inget vax kvar i håret, vilket förvånade mej. Eftersom alla har sagt att man får kvar det i håret. Så efetr 3,5 timmes piller jobb så tog jag tyvärr inga bilder när jag höll på, var helt ner kladdad med olja. Håret var tunnt regan innan jag gjorde förlängningen, känns som jag har fått tunnare hår. Har beställt clips som jag ska ha i stället för förlängning nu ett tag framöver iaf. Det beställde jag från www.hair4less.se. Får se när det kommer om det är bra hår där ifrån. Nån som vet?

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja, visst är det drygt! Men men. Idag är det sådära, ont i huvudet o inget käk här på jobbet, men klockan är ju snart ett redan så det lär ju gå undan.

Hur mår du då?

2008-10-13 @ 12:31:47
URL: http://gull3t.blogg.se/
Postat av: Emma

Jo, det borde man ju göra. Hann inte det idag :(

Vad händer för dej idag då?

2008-10-13 @ 12:49:56
URL: http://gull3t.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Lilla trolle va söt han är! Är håret sej självt nu..?

2008-10-13 @ 14:08:39
URL: http://beennifer.blogg.se/
Postat av: Denna Sanna Kvinna

Vad härligt att du har fått ut skiten :D , jag satte i mitt själv. köpte hår med vaxfästen sedan hade min kompis en sådan värmetång dem använder

2008-10-13 @ 19:02:06
URL: http://sofieb.blogg.se/
Postat av: Maria

nej han ska inte emd vad jag vet... de e ju jag morsan o kim

2008-10-13 @ 19:49:22
URL: http://miamango.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0