hela mitt hår är förstört tack vare Helena!



Mycket upprörande! Jag har ju gjort hår förlängning hos en tjej som är bosatt i Norrtälje och heter Helena! Hon går frisörutbildning 3 året något gymnasium. Emma rekomenderade mej att gå dit, fick höra att hon var så himla bra! Lättlurad som man är så trodde jag på henne, men ack så fel jag hade! Den där Helena sa att det var såå mycket billigare att göra det hos henne, hon lovade också mej att ta ur förlängningen sen. Men när tiden var innen och jag ville få ur det ur mitt hår så kommer hon med en massa olika bortförklaringar. Som Jag har inga pengar just nu, men va jag betalade ju lixom för det! Hon började även säga att jag skule ta ur det själv med hjälp av en plattång. Vilket inte alls gick, jo löshåret försvann men stenhårt lim sitter fortfarande kvar. Vilket inte alls gick, jo löshåret försvann men stenhårt lim sitter fortfarande kvar. Och hela plattången är helt förstörd! Intorkat lim och helt svart är den. När jag ringde upp Helena och sa vad som hade hänt och att jag ville ta ur det, så brydde hon sej inte alls, hon sa: Nä men oj, en kompis till mej gjorde och för henne gick det jätte bra, så jag tänkte jag kan ju rekomendera dej att göra det!
Men hallå? hur dum får man bli igentligen? Tänkter jag då, har man inte testat det själv och vet till 100% att det fungerar. Ja då rekomenderar men väll inte andra att göra det? Som blivande frisör?
Här om dagen elelr i söndags så satt jag vid datorn hon kom in på msn, och skerv helt plöttsligt. Jag sparade inlägget och lägger upp det här!



Helena säger:

jag va in till den där frisörbutiken i sthlm men den hade stängt när jag kom dit så jag har inte hunnit tittat om de finns keratinvaxremover där

Helena säger:

o nu e jag sjuk så kan inte ta reda på så mkt just nu

Helan säger:

och när hade du tänkt att jag skulle få ta ur mitt hår då?

Helan säger:

men om jag går till frisören så kan ju du betala?

Helena säger:

men lägg av nu, vad ska jag göra? jag är sjuk!

Helan säger:

så jag får ur det någon gång

Helena säger:

du behöver ju inte bli otrevlig

Helan säger:

nej men man blir irreterad

Helan säger:

först säger du att du ska ta ur det, sen har du inte råd... sen säger du att jag ska ta ur det själv, med hjälp av en plattång, och det gick inte, hela håret vart förtört där jag tog plattången... nu är du suk...

Helan säger:

slutar med att jag rakar av Skiten

Helena säger:

jag har inte råd egentligen men jag e ju tvungen att köpa sånt där för att du vill ta ut de. jag va till dend är butiken i lördags men dom stängde vid 12 o jag va där lite över 13

Helan säger:

förstår ju att du inte kan göa nått när du e sjuk

Helena säger:

och nu e jag sjuk

Helena säger:

o dessutom har jag miljarder saker att göra just nu

Helena säger:

o så blir du otrevlig

Helena säger:

då blir ju allt ännu jobbiga4r

Helena säger:

det är ju inge svårt att ta ut det själv heller, så egentligen behöver du ju inte min hjälp, men eftersom jag sagt de så kan jag göra det, men om du har bråttom så är det inge komplicerat att göra det själv

Helena säger:

o lim i håret kommer du få i vilket fall som helst, det går nästan inte att få bort allt.



Sånna här frisörer ska man absolut inte gå till. Om man inte vill ha sitt hår förstört helt och hållet! Skulle mer än gärna vilja veta vad det är för jävla skola det här bruden går i. Skolor som lär ut sina elever att förstöra andras hår, borde läggas ner!


Kommentarer
Postat av: annica !

håller fullkomligt med, ! helena kan ju döpa sin salong till '' Jag som förstör ditt hår'' sen, om hjon ens får tillstånfd att starta en .. förstår din besvikelse, verkligen alltså !

2008-10-07 @ 21:04:33
URL: http://lillaasysters.blogg.se/
Postat av: Helena "jag som förstörde ditt hår"

okej, va synd att du tycker som du gör. Gulligt av dig att sprida falska rykten om mig, vi har garanterat olika åsikter om den här saken. Då tror jag att jag skiter i ditt hår. Du kan ju ta pengarna som du aldrig gav mig för mattan du spydde ner hemma hos mig o fixa ditt hår med.

2008-10-08 @ 20:06:37
Postat av: Maria

Helen jag tycker du ska kräva någon slags betalning tillbaks för detta är inte bra gjort. Fästena ska inte sitta sådär hej vilt. nej du helan! stå på dig för faaaen.. /gulan

2008-10-08 @ 20:56:07
URL: http://miamango.blogg.se/
Postat av: Anonym

det är inge fel på våran skolan och jag kan garantera att du och helena måste ha missförstått varandra på nå knasigt sätt! jag har sett helena sätt i och fixa löshår tidigare och hon är bra på dt. kan inte förstå hur du kan göra nå sånt här mot henne och dt är väl inte så lätt att vara en fattig student och du kan väl inte tro att hon ta ur ditt löshår på engång när du ringer ;S hon har väl annat att göra än och tänka på dig ;S

2008-10-08 @ 22:36:57
Postat av: Sara

Vilken idiot! En riktig jävla klåpare! Det var det värsta jag sett! Blir hon frisör så borde hon börja med en kurs i kundbemötande och serviceanda... Om hon nu klarar skolan....

Tycker verkligen synd om dej!!

Stå på dej och kräv att få hjälp att rätta till håret, och har hon nu inte tid, är "sjuk" mm mm mm så ska hon ju betala dej för det som det kommer kosta dej att gå till en riktig frisör som kan hjälpa dej!

Håller tummarna!!!

2008-10-09 @ 15:24:23
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Marita

Men herregud. För det första så har hon ju satt håret helf fel. Det ser ut som på bilden att d ligger efter benan och så långt vet alla att man inte ska gå=/ Dessutom ser fästena förjävligt fula ut vilket tyder på att hon troligtvis aldrig gjort det innan. Hon har definitivt inte gått någon utbildning för detta, det syns på långa vägar. Synd bara att sådanna som du ska behöva drabbas. Jag lider verkligen med dig=/ Hur mycket fick du betala för skiten??

2008-10-10 @ 09:21:08
URL: http://frisortips.blogg.se/
Postat av: Sara

Hur går det med håret? Kram S

2008-10-10 @ 10:02:57
URL: http://dizela.blogg.se/
Postat av: Your Dream Closet - ,

jag tror inte riktigt att dne där frissören var så bra. tredje året på gymnasiet?! Det tar lång tid att lära sig fästa extensions på ett bra sätt, mpnga frissörer som varit i jobbet i 20 - 30år väljer att inte göra det då det är så svårt. Så jag tycker dte är konstigt att en tjej som inte ens är fullt utbildad skulle klara av det... Tycker absolut du ska gå tillbaka, för det där är inte bra gjort. och sådär ska det inte se ut vid fästena av slingorna, hon har tagit för tjocka slingor :S Jag har haft extensions flera gånger och sådär har det aldirg sett ut vid mina fästen. Det ska vara tunna slingor, som fästs med 'lim' som blir som små riskorn när det torkar.

2008-10-10 @ 19:03:28
URL: http://yourdreamcloset.blogg.se/
Postat av: malin

oh my good hur det såg ut, har sett hur det ska se ut och det där var ju långt i från hur det ska e ut, fästena är ju alldelses förtora och för tjocka, måste ju lysa igen ?.. Har hon verkligen gått den utbildningen? Inte så att hon "lärt sig sj" ?? ser ut så.. läste lite högre upp att man klankade ner på treor med erfarenhet.. Ibland kan även dem var super duktiga och t.o.m vara bättre än vissa frisörer som jobbat i flera år, beror helt o hållet på hur duktig man är och hur man lärt sig det.. jag är nybliven frisör och inte många av mina kompisra skulle kunna klumpa till det så där.. se till o få henne att ta ut det, det är hennes skyldighet som frisör......

2008-10-11 @ 09:51:54
URL: http://token89.blogg.se/
Postat av: Annie

Ush vad hemskt. Du borde verkligen hänga ut henne med namn, bild o allt så att ingen mer någonsin går till henne! Frisör? Jo, säkert! (eller inte)

2008-10-11 @ 18:17:30
URL: http://anniemarias.blogg.se/
Postat av: - F r e d r i k a - E k l u n d -

Skandal! Det kommer nog inte gå så bra för den där Helena i framtiden. Hoppas vi :) Vilken jävla klåpare!

2008-10-14 @ 13:01:59
URL: http://fredrikaeklund.blogg.se/
Postat av: Julia

Helena säger:

"jag va in till den där frisörbutiken i sthlm men den hade stängt när jag kom dit så jag har inte hunnit tittat om de finns keratinvaxremover där"



Va fan?! Först skriver hon till dig att hon va in i butiken, sen skriver hon att den va stängd när hon kom dit. :s Låter som hon mytar om det med...

Vilken idiot, verkar ju verkligen som att det kmr gå bra för henne i framtiden, not! :)

2008-10-20 @ 17:38:22
Postat av: Lina

tyckte de där me att hon inte har råd att ta ut förlängningen va väldigt konstigt då borttagningsmedel för keratinvaxslingor kostar ca 50kr att köpa. Vem kan inte lägga ut 50kr när man har lovat de? Hur mkt fick du betala för förlängningen för de ser inte alls snyggt ut? Dålig stil av henne, hon lovade dig att hon skulle ta ut slingorna när du ville de och kommer med en massa bortförklaringar. Vet inte ens om jag tror på att hon va sjuk. Är man så pass sjuk att man inte kan ta bort de som tar ca 1 timma så vette fan om man kan sitta vid datorn o tjaffsa om de. Jag skulle inte orka de i alla fall, för ifall jag hade lovat nån att göra de så skulle ja göra de spelar ingen roll om jag är sjuk om jag tex inte har influensa eller nåt. Hon hade säkert huvudvärk^^ blir så trött på såna där människor. Och sen ta upp om nån jävla matta har ju inte med saken att göra alls. Hon är inte särskillt proffesionell som gör så här. Skulle vilja se hur de går för henne i framtiden om hon fortsätter så här..

2008-10-25 @ 17:02:19
Postat av: sanna

sa hon att hon hade gått kurs i detta, en utbildning? jag antar inte. då kan man väl inte säga att det är hennes fel? du VISSTE ju att hon inte va UTBILDAD inom hårförlänging. jag säger inte att det är ditt fel utan bara att du visste ju att hon inte va utbildad, då kanske man inte kan förvänta sig det bästa. och ta det med en nypa salt. DU valde ju att gå till henne ändå. jag skulle inte skälla på någon som inte gått en kurs men som jag VÄLJER att gå till ändå. det var ju ditt val att gå dit, på egen risk.

2008-10-25 @ 17:27:33
Postat av: Yuki Yoursic Fer Sure <3

oh herregud, tycker så synd om dig o ditt hår, fattar it hur man kan göra sådär :O o ännu till utbilda sig till frisör, jag går själv i en frisör skola i finland så.. omg kan ja bara säga :S

2008-12-31 @ 14:01:45
URL: http://YukiYoursic.bloggagratis.se
Postat av: Idun

nästa gång du ska göra förlängning gå till den här tjejen hair/freefterbilder.htm" rel="nofollow">http://www.freewebs.com/beautifulhair/freefterbilder.htm

fast hon gör weaving hon syr alltså in håret :)

inga kemikalier alls.

2009-01-14 @ 19:38:53
URL: http://confetti.blogg.se/
Postat av: Sanna

Fyy fan vad hemskt, jag hade blivit rasande och kopplat in alla jävla myndighetsgrejer jag kunde komma på. Den där helena verkar inte ha alla tomtar på loftet alltså.

2009-02-12 @ 19:23:50
URL: http://sjoquist.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hej!

Jag var in på google och sökte på lösningar om mitt eget hår då jag fick se din blogg. Jag lider med dig, jag för är i nästan samma situation.

För lite drygt en månad sedan var jag till en tjej i syndbyberg och gjorde hårförlängning (billigare än salong) och nu, trots att jag följt ALLA hennes rekommendationer och skötsel osv så har håret börjat trassla nått så enormt. Det tar mig ca 40 minuter att få de tovfritt efter duschning, trots mängen oparfymerat balsam som jag har i. När håret är torrt dröjer de bara 15 minuter innan håret ser ut som ett skatbo igen. Ska de verkligen vara så när hon garanterat mig att detta är ÄKTA REMY HÅR?

Till råga på allt har hon nu tagit bort sin annons på blocket (där ja hitta henne), tagit bort sin hemsida och svarar inte på mina mail.



Vad kan man göra i sånna här lägen egentligen?

Har man inget kvitto kan man inte göra så mycke och framför allt som både Helena där och Natalija (som jag gjorde hos) vägrar vara tillmötesgående?



Aldrig i hela mitt liv att jag gör en extention igen, jag vill bara få ut skiten och ha tillbaka mitt gamla hår! :(



Mycket besviken och irriterad.



Hoppas det löser sig för dig i alla fall!



/ Jenny

2009-02-25 @ 09:59:42
Postat av: Anonym

Hej! råkade av en slump komma in på din blogg genom å söka på olika hårförlängningar, ja hade samma problem(limklumpar i håret)

använd lacknafta och låt de verka sen glider limmet ur utan problem och håret blir inte skadat sedan tvättar man det med diskmedele så att det inte ska va så fett.

Mvh:Nermina

2009-05-12 @ 19:30:18
Postat av: Grandinar'n

Din stackare! Hon borde inte bli frisör...dom borde inte ge henne något intyg/diplom när det blir sådär fel... Hur mår håret idag?

2009-07-30 @ 20:25:47
URL: http://ceekaay.blogg.se/
Postat av: victoria

men usch herregud din stackare !

2009-11-26 @ 22:56:51
URL: http://vickylicious.webblogg.se/
Postat av: emma

fyfan vilken korkad brud! jag tycker synd om dig. jag hade blivit fly förbannad och knäckt nacken av henne.

2009-12-09 @ 22:12:05
Postat av: Elin

jag lider verkligen med dig! om man är så förbannat okunnig ska man låta bli att fippla med andras hår. Om jag var du hade jag gått dit och KRÄVT pengarna tillbaks + en massa skadestånd på det, usch vad arg jag blir.

2010-01-28 @ 12:31:07
URL: http://elinsaandgrens.blogg.se/
Postat av: Sandeé

Det där är en skit frisör, så himla hemskt, kanske man kan anmäla detta eftersom hon sagt att det blir bra men att det blev helt annorlunda. Iallafall Jag har hårförlängning med keratinvax som du :-) Om du vill ta bort det så går det jätte bra med NAGELLACKSBORTTAGARE!!!!!!! och du får absolut inte glömma att det måste va utan aceton. Lycka till stackarn...

2010-05-14 @ 16:09:31
Postat av: frida

Känner verkligen medlidande, och ja. Hon kanske ska fundera på om hon valt rätt yrke så som hon behandlar sina kunder kommer hon inte komma långt ;)

tycker verkligen synd om dig

2010-12-16 @ 14:29:34
URL: http://fridahvictoria.blogg.se/
Postat av: Hanna Hjelm

Alltså till denhära Helena! Hur kan du vara så dum och jämföra din matta med hennes hår?.. Är du tillomed så fattig att du inte ens kan köpa en ny matta så är det synd om dig! Hennes hår är fan en tjejs liv! Tar år att spara till långt hår! Har du lovat en kund att du ska ta ut det ja då lyfter du vell på arslet och tar ut det första dagen hon ber om det! Gud jag är så grymt rädd att bli lurad som henne och hamna hos en sån dålig frisör som dig! Tycker du verkligen borde skämmas över vad du gjort! Hoppas allt löser sig iallafall..

2011-04-29 @ 02:39:51
URL: http://hannahjeeelm.blogg.se/
Postat av: Anna

Varför sätter man ens i köpt löshår? Visst det är orättvist att alla inte kan få långt hår ner till naveln. Trots att många bloggar och forum tipsar om vitaminer och särskilda schampon eller produkter som skall öka chanserna för hårväxt. Men många får inte längre än till axlar, eller som längst till bröstpartiet oavsett vad. Det handlar om hårets livslängd, kvalité och biologiska faktorer. Precis som håravfall. Ett genetiskt avfall går sällan att stoppa, oavsett produkter. Det är trist men vore det inte bättre om löshår förbjöds eller försvann för gott. Alla är olika och jag tycker faktiskt att det är bättre att en del har kort hår, eller tunt hår, framför fejk. Fel och tramsigt att låtsas ha något man inte har. För ett köpt löshår som man sätter i, är ju bara ett substitut.

2015-01-10 @ 22:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0